Tietoa meistä

Porvoon seudun 4H-yhdistys on perustettu vuonna 1956. Olemme sitoutumaton nuorisojärjestö, jonka toiminta-alueita ovat Porvoo ja Askola. Neljän H:n perustana ovat 4H:n arvot Head, Hands, Heart ja Health - Harkinta, Harjaannus, Hyvyys ja Hyvinvointi

4H-harrastus

4H-harrastuksen voi aloittaa 6-vuotiaana liittymällä 4H-kerhoon. Kerhoja järjestetään eri puolilla Porvoossa ja Askolassa. Lisäksi järjestämme koulujen loma-aikoina leiritoimintaa. Kerhot ja leirit ovat suunnattu 6-12-vuotiaille.

Työllistymismahdollisuuksia nuorille

Lasten parissa viihtyvät nuoret voivat työllistyä kerhonohjaajaksi 4H-kerhoon tai työpalvelun kautta. Me koulutamme ja opastamme nuoret. Tärkeitä ovat myös ensimmäiset harjoittelupaikat ja kesätyökokemukset. Tuemme nuoria järjestämällä Ajokortti työelämään -kursseja, joilla nuori saa perustiedot työnhausta ja työelämän pelisäännöistä.

Lisäksi nuoret voivat kehittää työelämätaitojaan 4H-työelämäkursseilla, joilla nuori voi oman kiinnostuksensa mukaan perehtyä esimerkiksi koirien hoitoon, ikkunoiden pesuun, vanhuksen auttamiseen tai erilaisiin pihatöihin. 4H.ssa yli 13-vuotias nuori voi työllistyä joko 4H-yhdistykseen tai yhdistyksen välittämiin töihin.

Unelmat todeksi yrittämällä

4H-yrityksen voi perustaa 13 vuotta täyttänyt nuori. 4H tarjoaa nuorelle mahdollisuuden kokeilla yrittäjyyttä ohjatusti henkilökohtaisen yritysohjaajan opastuksella. Perustiedot yrittämisestä nuori saa osallistumalla 4H-yrityskurssille. 4H-yrityksen voi perustaa yksin tai yhdessä ystävien kanssa.

Yhdistyksen toimintaan ovat tervetulleita kaikki toiminnasta kiinnostuneet. Yhdistyksen hallitukseen kuuluu 6 jäsentä. Hallitus kokoontuu noin 4 kertaa vuodessa päättämään yhdistyksen asioista ja toiminnasta. Yhdistyksen vuosikokous pidetään yleensä maaliskuussa.